Regulamin | ABAC Polska

Zakupy w ABAC Polska
| Airpress Polska Sp. z o.o. |


Airpress Polska - oficjalny dystrybutor marki ABAC w Polsce

REGULAMIN SKLEPU

Obowiązuje od dnia 01.09.2023r.


Prosimy o przemyślane zakupy. Towar zamawiany w relacjach B2B nie podlega zwrotowi, chyba że Sprzedawca wyrazi na to zgodę.


DOTYCZY TRANSAKCJI MIĘDZY ABAC POLSKA
REPREZENTOWANYM PRZEZ AUTORYZOWANEGO DYSTRYBUTORA MARKI - AIRPRESS POLSKA SP. Z O.O.
A KUPUJĄCYMI

KUPUJĄCY: OSOBY FIZYCZNE (konsumenci i przedsiębiorcy), OSOBY  PRAWNE, JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE NIE  POSIADJACE OSOBOWOŚCI  PRAWNEJ


Dane kontaktowe:

ABAC Polska

ul. Rynkowa 156
62-081 Przeźmierowo
NIP: 852-23-76-978
TEL: 61 652 57 00
Email: biuro@abacpolska.pl


OGÓLNE


ZAKUPY W ABAC POLSKA

ABAC Polska przyjmuje zamówienia złożone poprzez: sklep internetowy, telefon, e-mail, fax oraz drogą pocztową.

ABAC Polska jest reprezentowany przez oficjalnego i jedynego autoryzowanego dystrybutora marki na terenie kraju - firmę Airpress Polska Sp. z o.o., należącą do międzynarodowej grupy Airpress. W naszym sklepie internetowym www.abacpolska.pl możecie Państwo składać zamówienia na adresy pocztowe na terenie całej Polski. Jeśli są Państwo zainteresowani zakupami/dostawą do innych krajów, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Zastrzegamy sobie prawo do błędów typograficznych. Kolory produktów w katalogu i na stronie internetowej mogą odbiegać od rzeczywistości ze względów drukarsko-technicznych, ustawień komputera, karty graficznej, ustawień monitora, itp.


POTWIERDZENIE ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA

Kiedy zamówiony towar opuści magazyn centralny/siedzibę dostawcy, otrzymacie Państwo informację o dostawie towaru na adres e-mail. Informacje wysyłamy w dni robocze (poniedziałek - piątek) w godzinach 8:00-16:00. W przypadku zamówień składanych w piątki oraz dzień przed świętem/dniem ustawowo wolnym od pracy lub po godzinie 1:00, potwierdzenie zamówienia otrzymacie Państwo w najbliższym dniu roboczym. Do momentu zaksięgowania całej należności na koncie bankowym, zamówiony towar pozostaje własnością Airpress Polska Sp. z o.o.

Realizacja zamówienia zależy od stanów magazynowych w magazynie centralnym w Przeźmierowie. Zastrzega się prawo do anulowania zamówienia w przypadku braku dostępności produktów. Zastrzega się także możliwość zmiany terminu dostawy lub dostawy częściowej, wskutek wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności wobec Kupującego z tytułu następstw związanych z opóźnieniem w dostawie zamówionego towaru.


CENY I FORMY PŁATNOŚCI


CENY

Wszystkie ceny na stronie www.abacpolska.pl podajemy w złotówkach (PLN). Na stronie widoczne są zarówno cenny netto, jak i brutto.

Ceny regularne są aktualne do odwołania. W przypadku katalogów specjalnych, ceny promocyjne obowiązują wyłącznie w okresie trwania kampanii.

Po otrzymaniu potwierdzenia złożenia zamówienia ceny mogą ulec zmianie wyłącznie z przyczyn ekonomicznych, niezależnych od ABAC Polska, np. zmian w wysokości podatków, wahań kursów walut, etc., jak również z oczywistych błędów w wysokości cen podanych w ofercie.


FORMY PŁATNOŚCI

Jako firma, możecie Państwo wybrać opcję zapłaty na podstawie faktury we wszystkich kanałach sprzedaży. W przypadku odroczonej formy płatności, wykonamy zwyczajowe sprawdzenie zdolności kredytowej. Oznacza to, że w przypadku jej braku, możemy zażądać zapłaty z góry na podstawie faktury proforma. Z troski o środowisko faktury wysyłamy w wersji elektronicznej (plik .pdf) na adres e-mail Klienta. Termin płatności faktury wynosi 14 dni. W przypadku braku zapłaty w terminie, zostaną naliczone odsetki ustawowe za opóźnienie. Przy zamówieniu w sklepie internetowym Klient może również wybrać opcję płatności kartą.


PRZEDPŁATA / PŁATNOŚCI Z GÓRY

Jeśli życzą sobie Państwo dokonać zapłaty za towar z góry, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta, które przyjmie zamówienie i przekaże wszystkie informacje niezbędne do dokonania płatności.


TERMIN I KOSZT DOSTAWY

Standardowy czas dostawy do Klienta w przypadku produktów ze stanów magazynowych to ok. 3-5 dni roboczych, liczonych od przyjęcia i potwierdzenia realizacji zamówienia. Dostawy realizujemy w dni robocze między 7:00 a 16:00, wyłącznie na adresy pocztowe (nie dostarczamy na adresy skrzynek pocztowych). Dostawy przesyłek do 30 kg realizuje firma spedycyjna DHL, przesyłki o wadze przekraczającej tą wartość realizuje firma DB Schenker lub transport Airpress.

Paczki do 30 kg - koszt transportu: 20 zł netto
Paczki od 31 do 50 kg - koszt transportu: 60 zł netto
Paczki powyżej 51 kg - koszt transportu: 120 zł netto

Opłaty transportowe zależą od całkowitej wartości jednorazowego zamówienia. Zamówienia na łączną kwotę powyżej 1 200,00 PLN netto dostarczamy gratis. Koszt transportu doliczany jest do ceny produktu na dokumencie sprzedaży.


USŁUGI DODATKOWE

 

WNIESIENIE TOWARU

Dostawy towaru od ABAC Polska realizowane są jako dostawy standardowe. Oznacza to, że nie obejmują usługi wniesienia towaru. Jeśli zależy Państwu na wniesieniu towaru do wnętrza firmy/posesji, istnieje możliwość zorganizowania takiej usługi za dodatkową opłatą. Prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta, które udzieli informacji o kosztach.


USŁUGI MONTAŻOWE

Dział Serwisu ABAC na życzenie klienta pomaga w montażu zakupionych urządzeń marki ABAC. W zależności od rodzaju zakupionego urządzenia, usługa montażu jest bezpłatna. Informacji o usłudze oraz ewentualnych kosztach udziela Dział Serwisu.


WARUNKI DOSTAWY


OPÓŹNIENIA W DOSTAWIE Z PRZYCZYN DOTYCZĄCYCH KUPUJĄCEGO

Jeśli ABAC Polska nie będzie w stanie dostarczyć towaru z powodów dotyczących Odbiorcy/Kupującego, zamówienie zostanie odesłane do firmy transportowej. Firma transportowa skontaktuje się z Klientem/Kupującym w celu ustalenia nowej daty dostawy. W takim przypadku, opłata transportowa zostanie naliczona ponownie.

W przypadku, gdy zamówienie nie zostanie dostarczone w ciągu 3 dni od pierwszej próby doręczenia, doliczony zostanie koszt przechowania towaru na terminalu w wysokości 50 PLN netto za każdy dzień do dnia doręczenia. Po upływie 5 dni, towar zostanie zwrócony do magazynu Airpress Polska.


PRZED DOSTAWĄ NALEŻY:

  • Upewnić się, że osoba uprawniona do odbioru towaru znajduje się pod adresem wskazanym jako adres dostawy;
  • Powiadomić Biuro Obsługi Klienta, jeśli pod wskazanym adresem istnieją jakiekolwiek szczególne ograniczenia w ruchu pojazdów, fizyczne bariery lub inne problemy z dojazdem/dotarciem na miejsce;
  • W przypadku większych przesyłek, podczas rozładunku konieczny może się okazać dostęp do wózka lub rampy. Prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta w celu ustalenia urządzeń niezbędnych do rozładunku;
  • Rozważyć zamówienie usługi wniesienia towaru za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta/Działu Serwisu, aby zminimalizować ewentualne ryzyko uszkodzenia i niedogodności związanych z samodzielnym wnoszeniem przesyłek.

DOSTAWA

Kiedy zamówiony towar opuści magazyn centralny/siedzibę dostawcy, otrzymacie Państwo informację o dostawie towaru na adres e-mail. Zawiera ona numer listu przewozowego i link do strony firmy spedycyjnej, pod którym można śledzić przesyłkę.


PACZKI/PRZESYŁKI MAŁOGABARYTOWE

Paczki dostarczamy zgodnie z regulaminem dostaw, przesyłki są doręczane na adres dostawy podany przy zamówieniu: do biura, bramy głównej, recepcji lub biura rozładunku.


PALETY/PRZESYŁKI WIELKOGABARYTOWE

Dostawy są realizowane na adres zarejestrowany przy zamówieniu na warunkach DAP, w dni robocze (pon.-pt.) w godzinach 7:00-16:00. Firma transportowa nie ma obowiązku powiadamiania Odbiorcy o dostawie*. Jeśli osoba odpowiedzialna za odbiór towaru nie znajduje się pod wskazanym adresem, firma Schenker ponawia próbę doręczenia po uprzednim telefonicznym ustaleniu nowego terminu z Klientem. W takim przypadku opłata transportowa zostaje naliczona ponownie.

 *Patrz: Usługi dodatkowe – Telefoniczne powiadomienie o dostawie.


OPÓŹNIENIE W DOSTAWIE

Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu następstw związanych z opóźnieniem w dostawie, nie wynikających z winy Sprzedającego. W przypadku, gdy terminy dostawy poszczególnych składowych zamówienia różnią się, zastrzegamy prawo dostawy częściowej zamówienia. Dostawy częściowe nie skutkują dodatkowymi kosztami po stronie Klienta.


SZKODY TRANSPORTOWE I BŁĘDNA WYSYŁKA TOWARU

Prosimy, aby w obecności kuriera sprawdzić przesyłkę - upewnić się, że nie ma uszkodzeń zewnętrznych, np.: zerwanej folii, uszkodzonych rogów, naderwanej tektury. W przypadku stwierdzenia widocznych uszkodzeń opakowań w momencie odbioru towaru, klient jest zobowiązany do dokonania adnotacji na liście przewozowym. Należy zachować oraz sfotografować etykietę adresową oraz palety i pudła, w które spakowano towar.

Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki oraz - w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do ewentualnych uszkodzeń towaru - jest zobowiązany do adnotacji tego faktu na liście przewozowym i spisania protokołu szkodowego z kurierem dostarczającym towar.

Konieczność spisania protokołu wynika z prawa przewozowego:
Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego, zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.

W przypadku otrzymania towaru innego niż zamówiony, lub gdy zamówienie jest niekompletne, należy zgłosić ten fakt do Biura Obsługi Klienta. Towar zgodny z zamówieniem zostanie wysłany niezwłocznie, opłata transportowa nie zostanie naliczona.


INNE PRZYCZYNY USZKODZEŃ I OPÓŹNIEŃ W DOSTAWIE TOWARU

Firma Airpress Polska nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia i opóźnienia powstałe z powodu uchwalenia praw/przepisów, działań rządu, mobilizacji, wojny, ograniczeń walutowych, przemian ustrojowych, awarii systemów informatycznych, błędów lub ograniczeń po stronie dostawców, strajków, lokautów, bojkotów, blokad lub innych podobnych okoliczności uniemożliwiających lub utrudniających działanie firmy w takim stopniu, że może ona kontynuować działalność wyłącznie przy niewspółmiernym nakładzie środków finansowych.


GWARANCJA ZWROTU PIENIĘDZY / PRAWO DO ZWROTU TOWARU / GWARANCJA I REKLAMACJE


Osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej (sektor B2C) przysługuje prawo zwrotu towaru w nieprzekraczalnym terminie 14 dni - dotyczy standardowej oferty. Nie dotyczy klientów z sektora B2B.  Nie dotyczy produktów wykonanych na specjalne zamówienie, o specjalnie dopasowanych wymiarach* oraz dużych zamówień**.

* Na przykład instalacji pneumatycznej wykonanej na zamówienie
** Duże zamówienia składają się z wielu sztuk produktów tego samego rodzaju

Klient ma prawo do otwarcia opakowania i obejrzenia towaru jedynie w stopniu umożliwiającym ocenę satysfakcji z zakupu. Aby zwrot towaru był możliwy, produkt musi być w stanie nieużywanym oraz posiadać oryginalne opakowanie. Zwracany towar musi być również kompletny, tj. posiadać wszystkie części, akcesoria, instrukcje, itp.

Jeśli chcą Państwo dokonać zwrotu całości lub części zamówienia, mają Państwo taką możliwość przy zachowaniu warunków ujętych w sekcji Zwrot towaru.


ZWROT TOWARU

Podczas zwrotu towaru biorą Państwo na siebie ryzyko uszkodzenia towaru podczas transportu do Airpress Polska. Należy upewnić się, że towar został bezpiecznie spakowany w oryginalne opakowanie. Zwracany towar musi być kompletny, czyli zawierać wszystkie akcesoria, instrukcje, itp. Towar jest sprawdzany pod kątem uszkodzeń, zmian i przeróbek.

Na odstąpienie od umowy mają Państwo 14 dni przewidziane w Ustawie o prawach konsumenta, w czasie których możecie zwrócić towar bez podawania przyczyny zwrotu (Dz. U. 2014 poz 827). Ponadto ABAC Polska wydłuża Ustawową możliwość zwrotu towaru do 60 dni od daty zakupu, pod warunkiem, iż towar nie nosi widocznych śladów użytkowania oraz posiada oryginalne opakowanie.


JAK ZWRÓCIĆ PRODUKT

W przypadku decyzji o zwrocie zakupionego towaru (pomyłka przy zakupie, niedopasowanie do potrzeb), należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w celu ustalenia optymalnego sposobu zwrotu. Koszt zwrotu towaru obciąża dokonującego zwrotu.

W przypadku rezygnacji z zamówienia, które jest w trakcie realizacji do Państwa, mogą zostać naliczone koszty manipulacyjne.

Dopuszczamy również zwrot osobisty do siedziby firmy w Przeźmierowie k. Poznania.


ZWROT PIENIĘDZY

Zwrot zostanie dokonany przelewem na podany przez Klienta numer rachunku bankowego, zwyczajowo w terminie 14 dni po otrzymaniu i przyjęciu zwrotu, chyba że stwierdzone zostaną wady dostarczonego towaru lub jego niekompletność.


WARUNKI GWARANCJI I REKLAMACJE

Na podstawie art. 558 § 1 kodeksu cywilnego firma Airpress Polska zastrzega sobie prawo do wyłączenia odpowiedzialności z tytułu rękojmi. Celem Airpress Polska od zawsze było zapewnienie Klientom bezpiecznych zakupów. Dlatego zapewniamy minimum 2 lata gwarancji na całość asortymentu. Te same warunki stosowane są w przypadku produktów marki ABAC

Gwarancja dotyczy wad fabrycznych towaru i uszkodzeń powstałych w okresie gwarancji. Nie uwzględnia natomiast wad powstałych wskutek użytkowania towaru niezgodnie z przeznaczeniem oraz modyfikacji wyglądu i działania produktów. Przy zwrocie towar jest sprawdzany pod kątem uszkodzeń, zmian i przeróbek.

W przypadku produktów zużywalnych, obowiązuje gwarancja producenta.

Reklamacje należy składać na piśmie. Termin rozpatrzenia reklamacji (usunięcie wady, wymiana towaru na wolny od wad) odbywa się w stosownym, możliwie najszybszym terminie. Odpowiedzi dotyczącej uznania reklamacji udzielamy w ciągu 14 dni od daty zareklamowania towaru, uchybienie temu terminowi skutkuje uznaniem reklamacji w całości.

Osobom fizycznym również przysługuje prawo do 2-letniej gwarancji na wady fizyczne towaru.


POZOSTAŁE


PLIKI COOKIES

Informujemy, iż w celach optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, usprawnienia procesów komunikacji, statystycznych, reklamowych oraz przystosowania ofert do Państwa indywidualnych potrzeb, wykorzystujemy informacje zapisane za pomocą plików Cookies (ciasteczka).

Pliki Cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera.

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików Cookies.

Szczegółowe informację na temat plików Cookies znajdziecie Państwo na stronie: Informacja o plikach cookies | ABAC Polska oraz na stronie internetowej Urzędu Komunikacji Elektronicznej.


Biuro Obsługi Klienta
Telefon: +48 61 652 57 00
Fax: +48 61 652 57 01
E-mail: biuro@abacpolska.pl


Na zapytania przesłane drogą mailową, odpowiedzi udzielamy w ciągu 48 godzin lub w najbliższym dniu roboczym (w przypadku zapytań przesłanych w dniach wolnych od pracy). 

Linia telefoniczna: Poniedziałek – Piątek | 8:00-16:00


Adres pocztowy:

ABAC Polska

ul. Rynkowa 156
62-081 Przeźmierowo
Numer NIP: 852-23-76-978


WARUNKI HANDLOWE

Istnieje możliwość - poza złożonym zamówieniem - zawarcia z Kupującym odrębnej umowy sprzedaży/dostawy, jeżeli taki wniosek złożony zostanie przez Kupującego w zamówieniu. Umowa przygotowywana jest pod indywidualnego Kupującego i zawiera ona postanowienia zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, które dotyczą konsumentów i Kupujących nie będących konsumentami oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu.

W przypadku sporu preferujemy ugodowe załatwienie sprawy, mając na uwadze wizerunek naszej firmy jako rzetelnego przedsiębiorcy.


POLITYKA PRYWATNOŚCI / PRZETWARZANIE DANYCH W CELACH MARKETINGOWYCH

Na potrzeby realizacji zamówienia należy podać następujące dane osobowe: imię i nazwisko/nazwa firmy, numer NIP, adres, adres e-mail oraz numer telefonu kontaktowego. Są to informacje niezbędne do dostawy towaru oraz rozpatrywania ewentualnych zwrotów i reklamacji.

Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją treści Regulaminu ABAC Polska.

Przekazane informacje są także wykorzystywane do celów analitycznych, tworzenia baz danych klientów oraz opracowywania strategii marketingowych, a także dla celów rozwojowych firmy, w tym również do spełnienia wymagań prawnych względem firmy. Klient ma prawo do sprzeciwu wykorzystywania danych do celów marketingowych. W tym celu należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.